تبلیغات در گوگل، گوگل ادوردز

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارها برای جذب هدفمند مخاطب به شمار می‌آید. اگر کمپین‌های شما به‌درستی هدف‌گذاری و اجراشده باشند، می‌توانند تعداد زیادی از افراد را به مشتری دائمی یا خریدار تبدیل کنند. گوگل ادوردز این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا تمرکز خود را روی افرادی قرار دهید که دقیقا محصول یا سرویس موردنظر شمارا در گوگل، جستجو می‌کنند.

در صورت استفاده از سرویس گوگل ادوردز ، تنها کسانی به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند که تا حد بسیار زیادی، قصد خرید محصول یا سرویس را داشته باشند.

اگر از کسانی که از گوگل ادوردز استفاده می‌کنند، یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی این سرویس را جویا شوید، آن‌ها قطعا به شما خواهند گفت که انعطاف‌پذیری بالا ازجمله ویژگی‌های بارز گوگل ادوردز در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. این سرویس به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، می‌تواند برای انواع سازمان‌ها، از کوچک گرفته تا بزرگ، مناسب باشد. همچنین ادوردز  با دیگر پلتفرم‌های بازاریابی نیز هماهنگی و سازگاری بالایی دارد.

امکان شخصی‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی برای طیف از خاصی از افراد، ازجمله ویژگی‌های قابل توجه گوگل ادوردز به شمار می‌آید. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس موقعیت‌های جغرافیایی، نوع دستگاه مورد استفاده و … به کاربران نشان دهید. همچنین امکان مدیریت بودجه و تعیین بودجه روزانه نیز برای کمپین‌هایی تبلیغاتی مختلف امکان‌پذیر است.

هزینه ی گوگل ادوردز بستگی به کلمات کلیدی دارد که از ان استفاده می کند. هرچه کلمه رقابتی تر باشد هزینه ان نیز به همان نسبت رقابتی خواهد بود. کلمه کلیدی که در رقابت در رده پایین تری قرار بگیرد به همان اندازه ارزان تر و مقرون به صرفه تر است پس با انتخاب کلمه کلیدی مناسب و ارجاع ان به گوگل هزینه ان برای شما براورد خواهد شد.
پس از انتخاب کلید واژه ، پیشنهاد قیمت و پرداخت هزینه شما می توانید در ادوردز انتخاب کنید که سایت شما فقط در قسمت پیشنهادات در بالای صفحه قرار بگیرد و یا در وب سایت های مختلف نیز تبلیغات صورت بگیرد. گوگل تعداد کلیک هایی که برای تبلیغ شما می شود را شمرده و بر اساس ان هزینه از شما دریافت میکند . هرچه تبلیغات شما از امتیاز بالاتری برخوردار باشد گوگل پیشنهاد قیمت پایین تری به شما می دهد در واقع سعی می کند بهینه سازی کند که در بعضی مواقع هزینه ی هر کلیک روی تبلیغات شما به کمتر از ۲ دلار هم می تواند برسد.
هدف گوگل از این کار تبدیل کاربر به مشتری و کسب درامد برای صاحب شرکت می باشد . به این منظور که اگر تبلیغ مورد نظر تاثیر مثبت نداشته باشد حتی اگر هزینه ی بالایی برای ان پرداخت کنند جلوی تبلیغات را می گیرد و بالعکس تبلیغی که هزینه ی پایینی پرداخت کرده باشد ولی دارای بازخورد بالا و محتوای خوبی باشد را در نتایج  اولیه جستجو نشان می دهد.

سه فاکتور اساسی برای تبلیغ در گوگل یا همان ادوردز باید بهش توجه کنیم :

• تعیین بودجه برای خود
• بررسی رقابت و امار رقبا
• انتخاب کلمه کلیدی مناسب

فاکتور اساسی دیگر برای تبلیغات بهتر در گوگل ادوردز امتیاز کیفیت است :

ولین المان از امتیاز کیفیت مقدار تمایل برای‬ پیشنهاد دادن برای تبلیغات در زمان کلیک می باشد‬ و امتیاز کیفیت چهار عامل دیگر را کاهش میدهد‬ کپی در تبلیغات، آهنگ کلیک‬ مقداری که مردم بر این تبلیغات کلیک میکنند،‬ زمان لود صفحه فرود و ارتباط صفحه فرود‬ هر کدام از این المانها را جدا جدا بررسی میکنیم‬، بنابراین کپی تبلیغات اهمیت دارد چون چیزی که بررسی میکنیم‬ کلیدواژه ی مشخصی در تبلیغات است.‬

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *