مسئول تبلیغات در گوگل

اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید، فهمیدن اینکه چه کسی باید کمپین تبلیغ در گوگل تان را مدیریت کند و اینکه اول باید چکار کرد، چالش برانگیز است. ما شما را برای قرار گرفتن در مسیر درست راهنمایی خواهیم کرد.

محیط خشن Google AdWords، چه برای بنیانگذاران شرکت های بزرگی مانند KIA و یا TOYOTA، چه برای کسانی که در منزل کار انجام می دهند، می تواند مانند یک دام باشد. اصلا از کجا می توان شروع کرد؟ آیا برای مدیریت کمپین ها باید کسی را استخدام کرد، و یا اینکه ابتدای کار را باید به دست کارآموزان سپرد؟

هرکاری هم که انجام دهید، باز هم احساس می کنید انتخابتان اشتباه بوده است؛ تبلیغات برای کسب و کارتان برای اولین بار می تواند بسیار استرس زا باشد.
اما شما دارید یک جهش بزرگ انجام می دهید و باید خودتان را برای اینکار تشویق کنید – با استفاده از این راهنمایی ها می توانید پیشرفت خودتان را شروع کنید.

خود گوگل کار ساخت کمپین ها را به نسبت ساده کرده است، اما هنوز بسیار نکته ظریف و مهم وجود دارد که شما باید در مورد اطلاع داشته باشید. و اگر یکی از نکات را نادیده بگیرید هزینه ها چند برابر خواهد شد.

وقتی برای اولین بار کار با Google AdWords را شروع کردم، در یک شرکت کوچک استخدام شده بودم که عملا بودجه لازم برای کار بازاریابی تمام وقت را نداشتند، کار اصلی من مربوط به بخش خدمات مشتریان بود و در کنارش باید حواسم به AdWords و کار تجزیه و تحلیل هم می بود. من این امکان را پیدا کردم که در حین کار کردن یاد بگیرم و تجربیات بسیار ارزشمندی را کسب کنم.

کاملا مطمئنم وقتی کار با AdWords را شروع کردم در مدیریت آن افتضاح بودم. اما در عرض چند ماه، درک بهتری از تاکتیک های مربوط به تعدادی از کار های خاص، کپی آگهی آزمایش و پژوهش کلمات کلیدی را پیدا کردم. توانستم بر روی چند اصل تمرکز کنم و در آنها بهتر شوم.
گام بعدی این بود که استراتژیک عمل کنم. متوجه شدم که برای بازگشت هزینه های تبلیغاتی بهتر بود به جای جستجوی عبارات بی کیفیت از ابزارهای گوگل استفاده شود و به این ترتیب بودجه را به آن سمت معطوف کردم.

احتمالا دور و برتان کسانی هستند که به طور تمام وقت به این کار مشغول باشند. اصلا لزومی ندارد رشته تحصیلیشان بازاریابی و یا MBA باشد. رشته من جامعه شناسی است، و به نظر من، زمینه های مشابه مانند روانشناسی که درک درستی از رفتار انسان ارائه می کنند برای موفقیت در بازاریابی کاملا مناسب هستند.

چه کس دیگری مناسب اینکار است؟ مدیریت هزینه های کلیک باید تحلیلی و خلاق باشند تاکتیک ها را یاد بگیرد، در آنها تبحر پیدا کنند، با استراتژی عمل کنند، و تصمیمات کاری بگیرند. به دنبال کسی باشد که واقعا به بازاریابی علاقه دارد و با انجام دوکار همزمان یعنی اضافه شدن مدیریت AdWords به وظایف فعلی اش مشکلی نداشته باشد. این شخص به احتمال زیاد با مشتری ها در تماس خواهد بود – در بخش خدمات به مشتریان و یا فروش – و مهارت های نوشتن خلاق و ریاضی اش باید قوی باشد.
احساس می کنید باید کار را تخصصی تر کنید؟ از افراد بخواهید یک ارزیابی مانند تست شخصیت را انجام دهند تا ببینید تیمتان چطور فکر می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *