در وبلاگ از آینده کسب و کارتان بنویسید

قطعا هر کسب و کاری برای معرفی خود نیاز به وبلاگی دارد تا دستاوردها و نکاتی در مورد تیم و فعالیت خود را در آن به همگان معرفی کند. بسیاری از کسب و کارها در وبلاگ خود نکاتی را متذکر می‌شوند که اصولا هیچ‌گونه ارتباطی با برند و نوع کاری که انحام می‌دهند ندارد. اما سوال اینجاست که باید در وبلاگی که برای کسب و کار خود ایجاد کرده ایم چه بنویسیم؟

20150615175205-startup-guide-microinfluencers-vlog-blogger-social-media-girl-woman-laptop

اهمیت داشتن وبلاگ برای هر بیزنسی و معرفی دستاورد های آن در سالیان اخیر به طرز قابل توجهی افزایش یافته است به گونه‌ای که ۸۲ درصد از بازاریابانی که روزانه وبلاگ می‌نویسند، یک مشتری از طریق وبلاگ بدست می‌آورند و ۵۲ درصد از بازاریابان B2B نیز از وبلاگ به عنوان موثرترین تاکتیک های بازاریابی محتوا یاد می‌کنند.

در ادامه ی مطلب به ۵ موردی اشاره خواهم کرد که شما باید برای موفقیت کسب و کار، باید آنها را در وبلاگ خود بیاورد تا در افزایش سطح اگاهی افراد در مورد برند تجاری شما تاثیر مثبت بگذارد.

بهترین روش ها و نکات

وبلاگ بهترین سلاح پنهان برای ارائه محتوای مفید و عملی به مخاطبان است. بیشتر محتواهایی که ما امروزه در وبلاگ ها می‌خوانیم در مورد رازهای موفقیت و تاکتیک‌هایی برای انجام بهتر کارهاست. مردم عاشق خواندن چنین متن‌هایی هستند زیرا کاربرد آنها در زندگی روزمره بسیار فراوان است. اما برای موفقیت در این زمینه باید نیاز های مخاطبانتان را خوب بشناسید.

مثلا اگر کسب و کار شما یک پلت‌فرم برای فروش اجناس و کالاهاست و مردم با ثبت نام در آن می‌توانند اجناس خود را به فروش برسانند، می‌توانید در وبلاگ خود موضوعی با عنوان «۷روش برای افزایش فروش انلاین» را پیش بیاورید.

 پست های “How to” بنویسید

نوشتن پست‌هایی با مضامین چگونه فلان کار را انجام دهیم امروزه بسیار پرطرفدار هستند. شما می‌توانید در قالب این آموزش‌ها به خوانندگان بگویید که چگونه می‌توانند مرحله به مرحله یک فعالیت را انجام دهند. مثلا چگونه یک فایل را از کامپیوتر به آیفون منتقل کنند و …

نوشتن پست هایی در مورد «چگونه کاری را انجام دهیم»، در افزایش اگاهی و شناخت برند شما بسیار موثر هستند. مثلا اگر من مطلبی در مورد آموزش انتقال فایل از کامپیوتر به آیفونم در وبلاگ شما بخوانم، هر وقتی که در حال انتقال فایل از کامپیوتر به آیفونم هستم، نام شما در ذهن من تداعی خواهد شد.

و اگر میخواهید همان پلت‌فرم فروش آنلاین را ادامه دهیم، می‌توانید مطلبی با موضوع «چگونه فروشگاهی موفق داشته باشیم» را در وبلاگتان بنویسید.

 اشتراک گذاری تصاویر

مشتریان در صورتی از شما خرید خواهند کرد یا به وبلاگ شما خواهند آمد که شما را مانند دوست بپندارند. برای اینکه شما این ارتباط دوستی را با مشتریان و بازدیدکنندگان برقرار کنید می‌توانید عکس اعضای تیم خود به همراه مختصری از بیوگرافی و سابقه کاری آنها را در وبلاگتان درج کنید. این کار یاعث می‌شود که مشتریان با شما بیشتر آشنا شوند و احساس راحتی بیشتری کنند.

یک راه دیگر هم این است که گزارشی تصویری یا ویدئویی از یک روز کاری خود و همکارانتان را تهیه کنید و در وبلاگ قرار دهید.

پاسخ‌‌گویی به سوالات مرتبط با کسب و کارتان

اگر شما یک سرویس فروش آنلاین کالا مانند دیجی کالا داشته باشید، قطعا افراد سوالات زیادی در مورد نحوه خرید، قیمت کالاها، زمان تحویل و امنیت اطلاعات ورودی خواهند داشت که شما می‌توانید به تمامی این سوالات در وبلاگتان پاسخ دهید. پاسخ گویی به سوالاتی از این دست در وبلاگ می‌تواند یک احساس رضایت درونی و امنیت را به کاربر القا کند.

یکی دیگر از مزایای پاسخگویی به سوالات مرتبط با کسب و کار در وبلاگ این است که مثلا اگر شما به سوالی در مورد خرید از دیجی کالا در وبلاگ پاسخ داده باشید، این اطلاعات در گوگل ایندکس شده و اگر کاربر دیگری همان سوال را در گوگل جستجو کند، می‌تواند به وبلاگ دیجی کالا آمده و با کسب و کار دیجی کالا نیز آشنا شود و شاید اقدام به خرید نیز بکند.

 از آینده کسب و کارتان بنویسید

مشتریان یک کسب و کار یا بازدیدکنندگان یک وبلاگ همیشه می‌خواهند بدانند در ماه ها وسال های آینده چه تغییراتی در سرویس محبوب آنها ایجاد خواهد شد و یا چه امکاناتی به سرویس اضافه می‌شود. اینکه شما از آینده کسب و کارتان برای کاربران بنویسید، به افراد این حس را القا می‌کند که شما به آنها و البته نظراتشان در محصولات آینده اهمیت می‌دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *