بهینه‌سازی لینک‌های داخلی

بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجو واژه ایست به معنای تغییرات وبسایت در راستای دیده شدن و مورد تایید بودن در آن موتور جستجو. که این تغییرات همراه با آنالیز های پی در پی انجام میگیرد و باید در تمام سایت این تغییرات حس شود تا یک ارتباط مجتمع را بووجود آورد. به همین دلیل است که حتی در کتاب Search engine optimization سئو را یک کار دائمی و برای کل یک وبسایت پیشنهاد میکند و نه برای یک کلمه کلیدی و یک صفحه از سایت. زیرا این مکانیزم اشتباه است.

این تغییرات به دو بخش کلی داخلی و خارجی تقسیم میگردد . سئو داخلی و سئو خارجی . بهینه بودن و بدون نقص بودن صفحه ها , جهت گیری یک وبسایت برای نشانه گیری کلمات کلیدی,از جمله اهداف بهینه سازی داخلی میباشد که در ابتدا یک سئو کار بر روی سئو داخلی متمرکز شده تا جهت گیری سایت را مشخص کند . امتیازات سایت و محبوبیت و ترافیک سایت از جمله اهداف سئو خارجی در حوزه بهینه سازی میباشد که بخش دوم و پس از سئو داخلی سایت میباشد و شامل لینک بیلدینگ , اشتراک گزاری مطالب و ترافیک سایت میباشد.

۱ . ایجاد محتوای زیاد

اولین گام برای انجام این استراتژی این است که ما بیایم مقدار زیادی محتوا تولید کنیم و مقدار زیادی صفحه در وبلاگ خودمان ایجاد کنیم. در واقع با این کار مقدار زیادی محتوای قابل لینک تولید کرده‌ایم و با این کار لینک‌سازی داخلی ما بهتر جواب خواهد داد.
بعضی از وبلاگ نویس ها اطلاعات غلطی در وب گذاشته‌اند که از چه نقشه و فرمولی باید استفاده کرد.
ولی به نظر من لینک‌سازی داخلی نه به نقشه نیاز دارد, نه به دیاگرام‌های ساختاری نیاز دارد و نه به نمودارهای درختی.
مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید شما باید حجم عظیمی از محتوای قابل لینک در وب‌سایتتان ایجاد کنید و در هر صفحه و محتوای جدیدی که تولید می‌کنید بین این محتواها و صفحات قبلی با استفاده از لینک‌سازی داخلی ارتباط برقرار کنید.

 

۲ . استفاده از انکور تکست

در ادامه داشتن محتوا و ایجاد لینک‌سازی, لینک‌های ما باید با استفاده از انکور تکست ها یا متن لینک‌ها با همدیگر ارتباط برقرار کنند.
لینک‌های تصاویر باید با واردکردن صحیح تگ توصیف استفاده شوند.
به صورت کلی تگ توصیف و فرایند سئوی یک عکس را برای کسی که نابینا است ایجاد کنید.
با استفاده از روش صحیح استفاده از انکور تکست این موقعیت را ایجاد می‌کنید که ربات‌ها و کرم‌ها یک ورودی و در جدید برای خزیدن در سایت شما باز کنند. واضح است که شما نباید انکور تکست ها را بهینه کنید کافی است که متن استفاده‌شده به صورت طبیعی باشد.
نیاز نیست که خیلی درباره‌اش فکر کنید و یا ترفند جدیدی استفاده کنید, فقط آن را های لایت کنید و به صفحه‌ی مورد نظر لینک بدهید.

 

۳ . عمق لینک‌سازی

هرچه عمق لینک‌ها بیشتر باشد بهتر است
شما باید از دو نوع لینک برای بهینه سازی داخلی در داخل یک محتوا اجتناب کنید
اول- home page یا صفحه اصلی
بیشتر سایت‌ها لینک‌های زیادی به صفحه اصلی‌شان می‌دهند درحالی‌که شما باید صفحات داخلی را با لینک‌سازی تقویت کنید تا بهبود در وضعیت سئوی سایتتان داشته باشید, نسبت به اینکه لینک به صفحه اصلی بدهید
دوم – تماس با ما
یک اشتباه متداول این است که به صفحه تماس با ما لینک می‌گذارند که کاری اشتباه است. هرگز این کار را انجام ندهید مگر اینکه مجبور بدهید
به صورت کلی از لینک‌هایی که به سطح صفحات بالاتر سایتتان وجود دارند لینک ندهید. صفحاتی که در منوی اصلی‌تان وجود دارد نیاز به لینک‌سازی داخل محتوا ندارند و شما در عوض باید لینک‌سازی به صفحات داخلی با عمق بیشتر بپردازید.

 

۴ . استفاده از لینک‌هایی که برای خواننده طبیعی تر است

لینک‌سازی داخلی نیازمند تمرکز کاربر روی اضافه کردن ارزش و محتوا است. در واقع ارزش لینک‌ها است که در سرتاسر سایت‌ها توزیع می‌شود و ارزش را به خواننده منتقل می‌کند
یکی از مزایای ایجاد لینک‌سازی داخلی این است که باعث تشویق کاربران در سایت شما می‌شود و وقتی کاربری یک لینک اطلاعاتی می‌بیند که با محتوای شما مرتبط است تشویق می‌شود که روی آن لینک کلیک کند؛ و مثل یک فرد علاقه‌مند به موضوع است
وقتی که این لینک‌سازی داخلی باشد کاربر بیشتر در سایت می‌ماند و با این کار کاربر را در سایت خودمان درگیر می‌کنیم
موقعی که شما در محتوای خودتان لینک می‌گذارید در واقع به موتورهای جستجو می‌گویید مه موضوع لینک هدفتان مرتبط هست و شما می‌خواهید که کاربران روی آن کلیک کنند
اساساً هرچه ارتباط بین لینک لینکها بیشتر باشد کاربر بیشتر تشویق می‌شود که محتوای بیشتر بخواند.
لینک محتوا یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجو و کاربران است و نشان می‌دهد که محتوای شما چقدر ارزشمند است.
بنابراین لینک‌سازی داخلی هم به کاربر کمک می‌کند و هم قدرت سئو شما را افزایش می‌دهد.
در واقع یک استراتژی برنده برنده هست.

 

۵ . استفاده از لینک‌های مرتبط

درباره لینک‌سازی داخلی کمتر به صورت علمی و دقیق بحث شده است.
ولی باید شما به محتوای مرتبط لینک بدهید؛ به عبارت دیگر اگر شما یک مطلب درباره آموزش سئو دارید و یک صفحه دیگر درباره رژیم غذایی داشته باشید هیچ ارتباطی وجود ندارد که لینک‌سازی را ایجاد کنید.
ولی اگر یک مقاله درباره قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و یک مقاله درباره اینکه چطور یک متای توضیحات موثر بنویسیمداشته باشید به سادگی می‌توانید بین این دو موضوع ارتباط برقرار کنید.
پس باید از لینک‌های مرتبط در محتوا استفاده کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *